SOMEPOINT AVAA SISÄISEN VIESTINNÄN

Somepoint on yrityksesi opas matkalla avoimeen viestintään ja sen tuomaan tehokkuuteen ja onnellisuuteen. Somepoint toimii Helsingin ja Nivalan kautta ympäri Suomen.

Somepoint on ainutlaatuinen yhdistelmä sisäisen viestinnän, johtamisen ja työhyvinvoinnin sekä viestintäteknologioiden kuten Office 365:n osaamista. Kaikki ne konkreettiset keinot avoimeen viestintään, joita Somepoint opettaa, tukevat johtamisen tavoitteita:

  • tuottavuutta
  • työntekijöiden sitoutumista
  • kehittymistä  ja
  • innovointia.

Oheistuotteena – ja muiden hyötyjen mahdollistajana – avoin viestintä luo lisää työhyvinvointia!

On valtava ristiriita, että Suomessa on osaavampia työntekijöitä kuin milloinkaan, mutta tuottavuus on laskenut 1990-luvulta lähtien, koska henkilöstön luovuutta, osaamista ja innovointikykyä ei hyödynnetä riittävästi.

Somepoint opettaa, miten saat työntekijöistäsi heidän täyden potentiaalinsa esiin, koska juuri sen vuoksi olet valinnut heidät tehtäviinsä!

HEIDI SELKÄINAHO: “SOMEPOINT SYNTYI PALAVASTA HALUSTANI AUTTAA”

Perustin Somepointin muuttamaan työelämää paremmaksi

Somepointin perustin minä,  FM Heidi Selkäinaho, koska halusin tuoda tiedon avoimen sisäisen viestinnän hyödyistä kaikkien organisaatioiden ja yritysten käyttöön. En voinut enää seurata sivusta, kun kuulen jatkuvasti tarinoita työpaikkojen ongelmista ja ihmisten pahoinvoinnista, ja tiedän, että voin auttaa.

Somepointin tehtävä on se, minkä olen kokenut jo vuosia tärkeimmäksi osaksi työtäni. Asia, johon uskon sataprosenttisesti. Se on avoin sisäinen viestintä. Olin Suomessa yksi ensimmäisiä, jotka alkoivat kouluttaa organisaatioita viestimään avoimesti sosiaalisissa introissa ja Yammerissa, kun teknologiat mahdollistivat tämän. Se oli niin hienoa, kun introjen keskiöön tulivat ihmiset ja heidän osaamisensa – ei vain data! Sille tielle jäin, koska vaikka monet yritykset ovat jo huomanneet, että viestintä sisäisessä somessa on tehokasta, suurin osa yrityksistä ja organisaatioista viestii vielä suljetuissa kanavissa.

Somepointin perustamiseen ajoivat viime vuosien henkilöstöjohtamisen opinnot, joiden aikana ymmärsin, että johtamisen opetus on jäänyt jalkoihin siitä kehityksestä, mikä on tapahtunut sisäisen viestinnän mahdollisuuksissa. Iski huoli ja ymmärsin: Jos kerran kukaan ei opeta, miten avoin viestintä tukee johtamisen tavoitteita, minun on tehtävä se!

Minulla on työuraa takana 15 vuotta, joista viimeiset 7 vuotta olen toiminut SharePoint-intranet-konsulttina ja tuotepäällikkönä Euroopan parhaaksi valitulle Valo-intranetille Sinisessä Meteoriitissa. Sitä ennen olin 7 vuotta kehittämässä verkkopalveluita Kevassa, jossa opin parhaiten sen, minkälainen prosessi on jalkauttaa toimintatapamuutoksia ja uusia järjestelmiä organisaatiossa, jossa on monenlaisia ihmisiä ja työrooleja. Opin kuuntelemaan ja olemaan herkkä huomaamaan, mitä apua kukakin kaipaa. Ehkä juuri tämän kokemuksen vuoksi olen konsultin urallani useimmiten kuullut asiakkailtani seuraavan palautteen: Tykkäämme  rauhallisesta tyylistäsi.

LinkedInissä on koko työhistoriani tarkemmin: https://www.linkedin.com/in/heidise

Organisaation sisäisen somen ABC -kurssi

VIISI PALVELULUPAUSTANI

  1. Ymmärrän, että viestintä on vaikeaa. Lupaan löytää keinot, että se alkaa tuntua helpommalta.
  2. Ymmärrän, että toisille some-viestintä on tuttua, mutta toisille ei. Lupaan saattaa työpaikallasi kaikki samalle viivalle.
  3. Lupaan, että työpaikkasi me-henki paranee.
  4. Lupaan, että työnteko helpottuu ja tehostuu.
  5. Lupaan, että työntekijäsi voivat paremmin.

 

Perustin Somepointin, jotta voin keskittää kaiken osaamiseni ja työenergiani siihen, että ihmiset voisivat paremmin.