Yhteisömanagerina organisaation sisäisessä somessa

Opi parhaat käytännöt yhteisömanagerin työhön

Tämä valmennus on tarkoitettu sinulle, jonka tehtävänä on organisaationne sisäisen somen kuten Yammerin, Slackin tai Workplacen vastuuhenkilönä toimiminen. Voit olla titteliltäsi yhteisömanageri tai tehdä työtä oman työsi ohessa. Usein yhteisömanagerina toimivat tiedottajat tai hr-asiantuntijat. Koulutus sopii myös sinulle, joka haluat kehittää omaa ammattitaitoasi yhteisöllisen sisäisen viestinnän osaajana.

Opit valmennuksessa, mitä työtehtäviä yhteisömanagerin työhön liittyy ja miten se poikkeaa tiedottajan työstä.

Yhteisömanagerin valmennus

KOULUTUS TYÖPAIKALLASI

Tilaa koulutus kätevästi omalle työpaikallesi

 

Työpaja

Työpaikallasi pidettävään yhteisömanageri-koulutukseen voit koota kaikki ne ihmiset, jotka toimivat sisäisen somen sanansaattajina organisaatiossasi. Voit myös tilata koulutuksen vain itsellesi.

Koulutuksen kesto on 4 tuntia ja hinta on 695 euroa + alv.

Tilaa koulutus »

MITÄ OPIT YHTEISÖMANAGERIN TYÖSTÄ?

Valmennuksen tavoitteena on auttaa sinua pitämään työpaikkasi sisäinen some aktiivisena ja selkeänä rakenteeltaan. Yhteisömanagerin työ on vähän kuin puutarhurina toimimista.

Saat ideoita yhteisömanagerin tukiverkoston rakentamiseen ja eri työntekijäryhmien aktivointiin. Opit hallinnoimaan organisaatiosi sisäisen somen ryhmien luontia ja vastaamaan yleisimpiin vastalauseisiin.

Koulutuksessa opit seuraavaa:

  • Millainen on toimiva työpaikan sisäinen yhteisö?
  • Mitä tehtäviä yhteisömanagerilla on?
  • Miten yhteisömanagerin työ eroaa sisäisen tiedottajan työstä?
  • Minkälaisen tukiverkoston yhteisömanageri tarvitsee?
  • Miten vastaat vastalauseisiin?
  • Miten toimit ongelmatilanteissa – esimerkiksi kun vastaan tulee epäasiallinen viesti?
  • Miten pidät yllä aktiivisuutta avoimessa viestinnässä?
  • Miten mittaat onnistumista?
  • Miten huolehdit sisäisen somen hyvästä rakenteesta?

MIHIN SAAT VALMIUDET VALMENNUKSESTA

Yhteisömanagerin kurssilla saat valmiudet hoitaa itsenäisesti työpaikkanne sisäisen somen yhteisömanagerin tehtävää. Opit rakentamaan itsellesi tukiverkoston, jonka kanssa yhdessä huolehditte yhteisön tukemisesta, kannustamisesta ja ohjaamisesta. Opit mittaamaan onnistumista ja kohtaamaan häiriökäytöksen.

Tällä kurssilla ei käydä läpi sisäisen somen käyttöönottoprojektin vaiheita, vaan oletetaan, että työpaikallanne on jo sisäinen some valmiiksi käytössä. Saat kuitenkin valmiudet luoda aktivointikampanjoita, jotta saat mukaan myös sellaiset käyttäjäryhmät, jotka eivät vielä ole aktiivisia verkostossanne.

KOULUTTAJA

Kouluttajana toimii Somepointin sisäisen viestinnän asiantuntija, FM Heidi Selkäinaho.  Heidillä on 15 vuoden kokemus digitaalisen viestinnän ja työtapojen kehittämisestä ja kouluttamisesta.

Heidi on Suomessa ensimmäisiä, jotka alkoivat kouluttaa yhteisöllistä sisäistä viestintää organisaatioille jo yli viisi vuotta sitten, kun yhteisötyökalut tulivat saataville ja sosiaalisuus tuli osaksi intranet-ratkaisuja. Siitä se lähti! Nyt Heidin tavoitteena on saada kaikki työpaikat ymmärtämään ja käytännössä kokemaan, miten sisäinen some auttaa parantamaan työhyvinvointia ja tuottavuutta. Tämä innostus varmasti tarttuu!